גלנט למזכיר האמריקני אוסטין: "תקופת זמן קריטית"

    קובי פינקלר No Comments on גלנט למזכיר האמריקני אוסטין: "תקופת זמן קריטית"

    שר הביטחון גלנט למזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטי המבקר בישראל: ״אנחנו בתקופת זמן קריטית, בקרוב – נצטרך לקבל החלטות חשובות״. בפגישה בה נכחו, הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון, ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל ונספח צה״ל בוושינגטון

    צילום: אריאל חרמוני
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, יואב גלנט, אירח היום את עמיתו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. השניים קיימו פגישה בה נכחו גם הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף טל קלמן, נספח צה״ל בוושינגטון האלוף הדי זילברמן, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

    בפגישתם, השר גלנט והמזכיר אוסטין שוחחו על הנושאים הביטחוניים השונים, בדגש על הדרכים למנוע מאיראן נשק גרעיני צבאי. שר הביטחון גלנט סקר בפני עמיתו האמריקני את התוקפנות האיראנית, וניסיונות ההתבססות של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, תוך מימון ארגוני הטרור השונים.

    כמו כן, השרים דנו בדרכים להרגעת השטח ביהודה ושומרון, לצד המשך הלחימה הבלתי מתפשרת במוקדי הטרור באזור.

    השר גלנט הדגיש בדבריו את חשיבות הקשרים המיוחדים בין ישראל לבין ארצות הברית, והביע את מחויבותו העמוקה לחיזוק שיתופי הפעולה בין מערכות הביטחון בשתי המדינות.

    שר הביטחון הודה לעמיתו האמריקני על הגעתו לישראל ועמידתו האיתנה לצידה, השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר הדוק, למען קידום וחיזוק היחסים בין מערכות הביטחון.

    ״עומק הקשרים האסטרטגיים ומגוון שיתופי הפעולה, בין ארצות הברית לישראל הם עוגן חשוב בשמירת היציבות האזורית, ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. בתקופה האחרונה שיתופי הפעולה בין המדינות, חסרי תקדים״.

    ״אנחנו ניצבים בפני תקופה קריטית, בה נידרש להחלטות חשובות, משמעותיות, הרות גורל עבור מדינת ישראל. איראן חותרת להגיע לנשק גרעיני ומאיימת על ישראל והעולם כולו״.

    עלינו לעשות כל שנדרש כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וליכולות המשותפות שלנו בעניין זה קיימות משמעות מיוחדת ועוצמה רבה. איום הגרעין האיראני מחייב אותנו להערך ולהיות מוכנים לכל פעולה אני חוזר ומדגיש, לכל פעולה״.

    ״באשר לזירה הפלסטינית, לישראל יש עניין בשקט ורווחה לאזרחים הפלסטינים ברחבי יהודה, שומרון ועזה, אך יחד עם זאת הדבר לא יבוא על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל, מול הטרור נפעל בנחישות ובעוצמה״.

    ״הרשה לי להודות לך מקרב לב על מחויבותך האישית, רבת השנים והבלתי מתפשרת, לביטחונה של מדינת ישראל ולשימור יתרונה האיכותי״.



    0 תגובות